Azera بهتر است یا MAXIMA

دنیای خودرو- در حالی که خودروهای هیوندای آزرا در بازار آمریکا قیمتی در حدود 27 هزار دلار برابر با 25 میلیون تومن دارند اما این خودرو در بازار ایران بیش از 40 میلیون تومان به فروش میرسد.
قیمت فول 2007 این خودرو که به تازگی وارد بازار ایران شده به 45 میلیون و 300 هزار تومان به فروش میرسد ولی مدل ارزان تر آن را با امکانات کمتر میتوان به بهایی در حدود دو سال پیش با ورود خودروهایی نظیر تویوتا کمری و سوناتا،بازار ماکسیما تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته بود ولی با ورود هیوندای آزرا میتوان گفت رقابت برای ماکسیما سخت تر شده است.


از همان زمان که قیمت ماکسیما با بازار سازی به 53 میلیون تومان هم رسید کسی فکر نمیکرد این خودرو امروز به زیر 38 میلیون تومان برسد.اس کاهش قیمت مرهون ورود خودروهای هیوندای سوناتا،آزرا و تویوتا کمری به بازار ایران است.
در این مقاله سعی میکنیم به اختصار وضعیت یکی از رقبای ماکسیما یعنی هیوندای آزرا را مورد بررسی قرار دهیم خصوصا اینکه قیمت آزرا با ماکسیما تقریبا در بازار ایران برابر است ولی آزرا نسبت به ماکسیما از طراحی بیرونی و درونی قویتری برخوردار است.
طراحی ظاهری خودروی آزرا را نباید در حد بی ام و سری 5 یا مرسدس کلاس E دانست،زیرا طراحی این خودرو تاطه وارد چندان هم جدید به نظر نمیرسد.

چراغ های ساده و زیبا ، ظاهری برازنده به این خودرو بخشیده به طوری که شما کمتر در نگاه اول متوجه میشوید که این یک خودروی کره ای است. طراحی قسمت عقب این خودرو هم که الهام گیری از سری 7 ب ام و صورت گرفته زیبا و گیراست.
لبه برآمده صندوق عقب این خودرو شاید زشت نباشد چنین طرح پسبیده چراغهای عقب کمی شما را به یاد آلانتراهای دهه 1990 می اندازد،ولی این طرح با آن تفاوت دارد.
چراغ ها از ترکیب رنگ مناسبی برخوردارند و خطوط جانبی بدنه که با فرمی رو به بالا قرار گرفته اند وقتی به سمت عقب میرسند حجیمتر شده و عقب این خودرو عضلانی تر جلوه میدهد.
در بخش طراحی داخلی باید گفت:هیوندا آزرا از طراحی مدرن و زیبا بهره میبرد البته فقط استفاده از رنگ کرم تیره در کابین کمی خسته کننده است ولی طراحی زیبا و مناسب کابین خیلی منجر به چشم آمدن این نقیصه نیست.
ولی باید گفت دسته دنده و فرمان طرح چوب این خودرو با طراحی کابین لبه دار این خودرو چندان هماهنگ نیست و منظره جالب را به وجود نمی آورد.
طرح دریچه کولر نیز همانند سوناتا در داشبورد است و دریچه ها در دو طرف قرار گرفته اند. کابین از راحتی و جاداری بالایی بهره مند است و شما در آن کاملا راحت هستید. طرح کناری درها نیز زیبا و هماهنگ با کابین است در کل داخل از طراحی زیبا و مناسب بهره مند است و برای یک خانوده چهار یا پنج نفره کاملا مناسب است.


بررسی موتور و گیربکس حاکی از آن است که این خودرو فقط از یک موتور 6 سیلندر V شکل به حجم 3800 سی سی بهره میبرد که 263 اسب بخار نیرو تولید میکند در حقیقت چنین نیرویی برای این خودرو کاملا کافی و حتی بیش از اندازه است و نیاز های هر نوع راننده ای را برآورده میسازد.موتور این خودرو نرم و روان بوده و قدرت بالایی را در اختیار شما قرار میدهد. این امکان را خودرویی نظیر تویوتا کمری در ایران با چهار سیلندر ارایه نمیکند.
برای این خودرو یک گیربکس پنج دنده اتوماتیک هم در نظر گرفته شده که نسبت به گیربکس های چهار دنده در داخل کشور وضعیت بهتری دارد.

در پایان باید این خودرو را با توجه به تجهیزاتش خودرویی با قیمت مناسب دانست قدرت بالا و ظاهری زیبا موجب برتری این خودرو به سایر رقبا چه در داخل و چه در خارج خواهد شد.
البته اگر مدل چهار سیلند این خودرو هم عرضه شود بازار بهتری برای آن متصور خواهد بود.