ماشین

فنی کاربردی

ماشین

فنی کاربردی

تندر ۹۰

لوگان 

تندر 90 ، خودرویی است مدرن و قدرتمند همراه با اتاقی جادار که برای خانواده ایرانی میتواند در گروه خودروهایی با قیمت متوسط بسیار مناسب باشد .

صندوق عقب 510 لیتری و همچنین داشبورد 8 لیتری و محفظه های نگه داری داخل درها در نوع خود قابل توجه میباشد .

این خودرو که در سه تیپ مختلف از نظر امکانات عرضه میشود ، به طور مشترک از موتور K4M به حجم 1600 سی سی به قدرت 105 اسب بخار که مجهز به پاشش چند نقطه ای سوخت است و همینطور گیربکس 5 دنده جلو سود میبرد . این قدرت در دور 5750 بدست می آید .

ضریب کمپرس 9.8 به یک این موتور سبب پیشنهاد مصرف بنزین سوپر شده تا بتوان بهترین کارایی را از خودرو دریافت کرد . گشتاور این موتور نیز 140 نیوتن متر است که در دور 3750 حاصل میشود .

مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 6.9 لیتر میباشد ، در جاده و شهر نیز به ترتیب 5.6 و 9 لیتر مصرف میکند .

شتاب صفر تا صد این خودرو در 10.2 ثانیه بدست می آید و حداکثر سرعت قابل دست یافتن با این خودرو نیز 175 کیلومتر در ساعت بنابر اظهار کارخانه سازنده می باشد .

سیستم پاشش چند نقطه ای ، سوخت لازم برای هر سیلندر را جداگانه تزریق میکند و همچنین کاهش مصرف سوخت نسبت به موتورهای مشابه را به ارمغان می آورد ، موتور 16 سوپاپ نیز شتاب بالا همراه با نرمی کارکرد را به همراه دارد .

ارگونومی خوب این خودرو و دسترسی راحت به ادوات کنترلی داخل کابین خودرو در هنگام تست نشان از طراحی خوب و توجه به راحتی سرنشینان توسط طراحان میباشد .

نمایشگر خودرو که تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را نمایش میدهد در جای خوبی قرار گرفته و نمای خوبی دارد .

شیشه بالابر های برقی ، رادیو و پخش سی دی و کنترل های تهویه هوا روی کنسول میانی قرار دارد .

ایربگ راننده بصورت استاندارد عرضه میشود و ایربگ سرنشین جلو همراه با ترمز ضد قفل ( ABS ) بسته به نوع کلاس خریداری شده عرضه میشود .

صندلی های جلو به دلیل داشتن طراحی خوب و البته ارتفاع بالا سبب دید بسیار خوب به اطراف شده و کنترلی خوب و دیدی واضح را نسبت به اطراف به همراه میاورد .

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون با بازوهای مثلثی و در عقب نیز نیمه مستقل از نوع پیچشی با سطح مقطع H می باشد .

ابعاد این خودرو که در رده سدان های متوسط جای میگیرد در طول و عرض و ارتفاع به ترتیب برابر 4250 و 1975 و 1525 میلیمتر میباشد و فاصله دو محور جلو و عقب نیز برابر 2630 م م است .

در خودرو مورد آزمایش که از نوع سوپر لوکس انتخاب شده بود ، رینگ اسپرت 15 اینچی ، قفل مرکزی با کنترل از راه دور ، رادیو و پخش سی دی ، تزئینات داخل آلمینیومی و همچنین کنسول وسط آلمینیومی رنگ باعث زیبایی این خودرو شده بود .

شیشه برقی جلو و عقب ، جای نقشه برای صندلی جلو ، فرمان هیدرولیک ، گردش داخلی هوا ، 4 دریچه خروجی هوا با قابلیت گردش در داشبورد ، آینه بغل با تنظیم برقی و گرمکن دار ، مه شکن جلو و عقب ، بوق هشدار روشن ماندن چراغ های جلو ، نمایشگر اطلاعات سفر ، گرمکن شیشه عقب ، چراغ سوم ترمز و سیستم ضد سرقت الکترونیکی از سایر امکانات این خودرو بود .

دربخش فنی نیز این خودرو دارای ترمز ABS و همچنین EBD است ، لاستیک های مورد استفاده نیز با پهنای 185 و دیواره 65 با سایز رینگ 15 اینچی هندلینگ و ترمز خوبی را برای این خودرو به ارمغان آورده است ، ایربگ راننده و سرنشین همراه با کمربندهای قابل تنظیم هم ایمنی قابل قبولی را به همراه می آورد .

در بخش ظاهری این تندر 90 قطعات زیبایی اضافه شده بود که قرار است در آینده بصورت آپشن در دسترس خریداران قرار گیرد .
این قطعات شامل سپر جلوی اسپرت همراه با پرژکتورهایی متفاوت ، رکاب جانبی ، اسپویلرهای بالای شیشه عقب و لبه صندوق همراه با دیفیوزر عقب و سراگزز استیل می باشد که ظاهری اسپرت و زیبا به این خودرو می بخشد .

این خودرو در کشورمان با توجه به امکانات و قدرت و قیمت با رقبایی همانند خودروهای ریو ، 206 تیپ 5 ، هیوندای ورنا ، فولکس واگن گل و تازه واردی به نام 206 اس دی با موتور 1600 سی سی و همچنین خودرویی ارزان تر مانند پراید باید رقابت کند که یکی از پوئن های مثبتش نسبت به سایر رقبا قیمت پایین تر و فناوری به روزتر آن است .

صندوق بار بزرگ 510 لیتری ، فضای داخلی بزرگ به همراه صندلی هایی راحت حتی برای افرادی با قد 190 سانتی متر که در مسافرت های طولانی نیز راننده و سرنشینان را چندان آزار نمیدهد که این خود میتواند برگ برنده ای نسبت به بعضی خودروهای دیگر تولیدی این کلاس باشد .

یکی از نکات منفی این خودرو که به زیبایی آن نیز لطمه زده ، ارتفاع زیاد آن است که البته ریشه آن را در سایر خودروهای تولید ایران میتوان یافت .

دیگر نکته منفی در تندر ، کیفیت بکار رفته در ساخت کنسول میانی و نیز قطعات پلاستیکی آن است که با توجه به قیمت پایین آن حتی در کلاس سوپرلوکس میتوان قابل توجیه دانست .

در یک جمع بندی نهایی می توان گفت که این خودرو با توجه به قیمت و امکانات و قدرت موتور میتواند رقیبی خوب برای سایر خودروهای اشاره شده که در کشورمان تولید میشوند ، باشد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد