ماشین

فنی کاربردی

ماشین

فنی کاربردی

ساگا

ساگا 

مدیر فروش زاگرس خودرو از مونتاژ و عرضه خودروی جدید پروتون مالزی با عنوان نیوساگا از سال آینده در ایران خبر داد.
مهرداد غلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید ساگا در شرکت پروتون مالزی از اوایل سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در حال حاضر این خودرو در سه مدل پایه، اقتصادی و فول آپشن تولید و عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه ساگا در دو نوع دنده اتوماتیک و دنده معمولی در ایران تولید و عرضه خواهد شد افزود: قیمت برآوردی ساگا دنده اتوماتیک ۲۱ میلیون تومان و نوع دنده معمولی این خودرو ۱۹ میلیون تومان است که البته امکان تغییر این قیمتها نیز وجود دارد.
وی در تشریح مشخصات فنی ساگا گفت: حجم موتور این خودرو ۱۳۰۰ سی سی است و دارای ۱۶ سوپاپ و قدرت ۹۴ اسب بخار است، این خودرو از نظر قیمت با خودروی یاریس و از نظر کیفیت با تندر ۹۰ قابل رقابت است.
به گزارش فارس، قدرت تندر ۱۰۵ اسب بخار و قیمت یاریس با ۸۴ اسب بخار بیش از ۲۶ میلیون تومان است.
غلامی در ادامه با بیان اینکه خودروی ساگا دارای ایربگ، سنسور دنده عقب و رینگ اسپورت است تصریح کرد: در مرحله اول حدود پنج هزار دستگاه از این خودرو تا پایان سال ۲۰۰۹ به صورت CBU به کشور وارد می‌شود و با ایجاد خط تولید آن در داخل، امکان مونتاژ فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هر دستگاه ساگا در مالزی حدود ۱۰ هزار دلار عرضه می‌شود گفت: هم‌اکنون این خودرو در سوریه، اندونزی، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز عرضه می‌شود.
مدیر فروش شرکت زاگرس خودرو در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد مشترک پروتون و زاگرس خودرو طی روزهای اخیر گفت: براساس این قرارداد ظرفیت تولید زاگرس خودرو به ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه در سال می‌رسد و امکان مونتاژ خودروی GeN۲ نیز در ایران فراهم می‌شود.
وی هدف‌گذاری انجام شده برای مونتاژ این خودرو را ۵۰ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: مونتاژ GeN۲ در ایران از اسفندماه شروع می‌شود و در صورتیکه میزان ساخت داخل این خودرو به ۴۰ درصد برسد، قیمت تمام شده آن حدود ۴ میلیون تومان کاهش خواهد یافت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد